| Itt vagy most: Blog » Itthon » Rükverc: a Fidesz szélkakas közlekedéspolitikája
Rükverc: a Fidesz szélkakas közlekedéspolitikája
  • | | Több
  • 2012. április 15, 15:03


Rükverc: a Fidesz szélkakas közlekedéspolitikája

 "A Fidesz szerint a vasút legalább szinten tartása gazdaságélénkítő és válságkezelő eszköz is. A párt, ha kormányra kerül, az összes lezárt vonalon visszaállítja a vasúti közlekedést" - mondta Fónagy János, a Fidesz közlekedéspolitikusa 2009-ben. A már fideszes tárca most a vasútvonalak hetedét zárja be.

 

A közlekedéspolitikai kérdés persze nem került be ilyen részletesen a Fidesz 2010-es, a Nemzeti Ügyek Politikája c. választási programjába. Közlekedési kérdésekről mindössze az 1.13-as, az Ország gazdasági kapcsolatainak megújítása, szélesítése c. alfejezetben ír a jelenlegi miniszter Matolcsy György, ahol arról elmélkedik, hogy "ki kell használnunk azt a lehetőséget, hogy az Európai Unió ázsiai külkereskedelmének jó logisztikai bázisa lehet Magyarország, mert itt alkothatnak európai közlekedési csomópontot a vasúti, közúti, vízi és légi közlekedési csatornák." Azóta mint tudjuk, a légiközlekedésben már aligha lehetünk összekötők, legalábbis ebben kénytelenek leszünk más légitársaságokra hagyatkozni.

 

Éppen ezen konkrétumok általános hiánya miatt nevezte az akkor kormányzó MSZP zsákbamacskának az ellenzék programját, hogy ti. vajmi keveset árult el arról, milyen lépések fognak születni, sokkal inkább általános rendszerű, kormány- és Gyurcsány-Bajnai-ellenes kritikát fogalmazott meg. Pedig aligha szavazott volna az urnák elé járuló választópolgárok kétharmada arra, hogy csak a ruhát cseréljük le az államon, ne magát a testet. 

 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mostani tájékoztatása szerint "az április 15-ei vasúti és autóbusz menetrendváltozás után a korábbiakhoz képest naponta összesen mintegy 410 vonat és 30 autóbusz nem közlekedik majd." "A MÁV-Start Zrt. közleménye szerint a vasárnapi menetrendváltozással a naponta közlekedő mintegy háromezer vonatból 410 áll le." "15 mellékvonalon csak formálisan marad meg a vasút: egy-egy reggeli és esti vonat közlekedik majd."

 

Persze lehet ezt szélkakas közlekedéspolitikának nevezni, de igazából megint csak arról van szó, hogy lenyomtak pár hangzatos ígéretet az emberek torkán, mikor nyilvánvaló volt, hogy az ország gazdasági helyzete még 15 milliárd forint többletkiadást sem bír el, hogy a szárnyvonalakat újra lehessen nyitni vagy fenntartani. Nincs is ezzel baj, hiszen a párhuzamos vonalakat és közlekedési opciókat valóban meg kell szüntetni, racionalizálni az eljutást A-ból B-be, úgy, hogy a lehető legjobb csatlakozásokat biztosítsanak az egyes eszközök közti átszállásra, valamint növeljék az utasszámot, illetve a szolgáltatások színvonalát. 

 

Persze az egész ügy - főleg, hogy nem először fordul elő hasonló - több kérdést is felvet. Vajon ilyenkor a Fidesz politikusai még mindig elhiszik, hogy hitelesek, mikor az előző kormányra mutogatnak és őket nem éri ugyan az a sors mint a szocialistákat? A fideszes szavazók vajon képesek újraértékelni a jelenlegi kormány intézkedései tükrében az elődök sokat szidott tevékenységét, és ha igen, ez hatással lesz-e azok jövőbeni megítélésére? És vajon mindezek a kérdések milyen hatással lesznek magára a pártra, hogyan befolyásolja a képviselők és polgármesterek a miniszterelnökhöz való hűségét egy ilyen ügy?

 

Elvégre a Fidesz jelenlegi népszerűségét nagyrészt annak is köszönhette, hogy már 2006-ban jelentős pozíciókat szerzett meg a megyékben és a városi önkormányzatokban. Azóta a képviselői és polgármesteri tisztség összeférhetetlenségének tiltásával, a parlament létszámának felezésével, az önkormányzati autonómia csökkentésével nemcsak versenyt indított el a pártban, de folyamatosan arra sarkallja saját tagjait, hogy keményebben lépjenek fel azoknak az érdekiért, akiktől a képviseletet kapták. Egy ilyen helyzetben sokáig nem tartható a jelenlegi többség, lesznek akik kiszólnak (mint ahogy azt egy mai példa is bizonyítja), márpedig ez előbb-utóbb végzetes lehet a kormánypárt számára. 

 

A kérdés csak az: mikor?




Kommentek

0 db komment érkezett


Írj kommentet!
De előbb jelentkezz be. Ha még nincs hozzáférésed, regisztrálj!

vagy kommentelj már meglévő fiókoddal:

Ha hozzáféréssel rendelkezel az oldalak bármelyikén, csak kattints a logójára, és jelentkezz be kedvenc közösségi oldaladon. (Ezt követően ne felejtsd el engedélyezni a kapcsolatot.) Ez azért jó, mert nem kell külön regisztrálnod, hanem a közösségi oldalakon megadott névvel tudsz hozzászólni.

Egyben biztonságos is, hiszen a belépés a kiválasztott oldalon történik, így a nemethattila.hu oldalhoz semmilyen azonosító adatot sem kell megadnod. Az adatvédelemről az egyes weboldalak rendszere gondoskodik, amelyről már megbizonyosdhattál, hiszen használod ezek valamelyikét.

 

 
we