| Itt vagy most: Blog » Publikációk » A 2009-es EP-kampány következtetései
A 2009-es EP-kampány következtetései
  • | | Több
  • 2009. December 21, 01:01


A 2009-es EP-kampány következtetései

"Azt lehet mondani, hogy a politikai marketing eszközrendszerét értően alkalmazó pártok számára a választás az általuk várt vagy annál is jobb eredménnyel zárult. A nagy kudarcot elszenvedett két párt – MSZP, SZDSZ – veresége ugyanakkor nem pusztán a sokszor egymásét átfedő, erőtlen kampányuknak volt köszönhető, hanem túlnyomórészt hosszadalmas és rosszul megítélt kormányzati tevékenységüknek. Így ha etikailag el is ítélendő, ismét bizonyítást nyert az a tény, hogy megéri a pártoknak az egyes választásokat vagy különböző szakpolitikai vitákat az aktuálpolitikai viták kereszttüzében elmosni. Ugyanakkor az EP-választás eredménye a mérsékeltebb kampányt folytató pártok számára azt üzente, hogy finomkodással nem lehet eredményt elérni; fel kell venni a kesztyűt és mindent meg kell tenni saját álláspontjuk védelme érdekében. A két új pártot vizsgálva a Jobbik-LMP összehasonlításban két fontos következtetést is levonhatunk a jövő eseményeire vonatkozóan. Új párt is érhet el sikereket, ha van ismertsége. Továbbá az internet megkerülhetetlen eszközzé kezd válni a magyarországi politikai kampányokban is. Feltehetőleg mindezen észrevételek letükröződését a gyakorlatban is láthatjuk a jövő tavaszi választások alkalmával."

 

A dolgozat és a hozzá készült prezentáció teljes terjedelmükben a csatolmányokból letölthetők.



  • Error connecting to mysql